Επιλέγοντας μία σπαστή γκαραζόπορτα οροφής
Σε αυτό το συγκεκριμένο άρθρο θα μιλήσουμε για γκαραζόπορτες που η επιφάνειά τους αποτελούνται από οριζόντια πάνελς συνδεδεμένα μεταξύ τους με μεντεσέδες. Όταν η γκαραζόπορτα ανοίγει, τα πάνελς σύρονται διαδοχικά στην οροφή του γκαράζ και στο εσωτερικό του. Πρόκειται για τον τύπο γκαραζόπορτας που θεωρείται γενικά ο καλύτερος καθώς συνδυάζει όμορφη εμφάνιση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία, ασφάλεια κατά την χρήση και καλή εκμετάλλευση χώρου.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι γκαραζόπορτες οροφής που διαθέτουν ελατήρια αντιστάθμισης βάρους (δηλαδή πρακτικά όλες οι γκαραζόπορτες οροφής της αγοράς) έχουν συγκεκριμένο όριο ζωής ελατηρίων (μερικές χιλιάδες ανοιγοκλεισίματα). Αυτό σημαίνει ότι, αναλόγως του πόσα ανοιγοκλεισίματα ανά ημέρα κάνει η πόρτα, θα έρθει κάποια στιγμή που τα ελατήρια θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Για τον λόγο αυτό, οι κατασκευαστές γκαραζοπορτών ορίζουν τα ελατήρια ως αναλώσιμο μέρος της πόρτας. Ένα εξαιρετικά σημαντικό (αλλά όχι πάντα κατανοητό από τον πελάτη) πλεονέκτημα του να επιλέξετε μία επώνυμη γκαραζόπορτα οροφής είναι ότι, ακόμη και μετά από πολλά χρόνια, θα μπορείτε εύκολα να βρείτε όλα τα αναλώσιμα και τα ανταλλακτικά που χρειάζεστε. Η σπαστή γκαραζόπορτα οροφής είναι μία πολύ καλή λύση όταν το άνοιγμα το οποίο θέλουμε να καλύψουμε είναι “δύσκολο” (πχ έχει εμπρός του εμπόδια, όπως πολύ απότομη ράμπα, ή πεζοδρόμιο).
Ακολουθούν κάποια σχόλια για το ποια πράγματα πρέπει να εξετάσουμε στο χώρο που πρόκειται να τοποθετηθεί μια σπαστή γκαραζόπορτα οροφής. Επίσης χρειαζόμαστε και την ελεύθερη εμποδίων απόσταση επί της οροφής, πίσω από το άνοιγμα. Οι ελεύθερες εμποδίων αποστάσεις, αναφέρονται στην εσωτερική επιφάνεια του ανοίγματος (μέσα στο γκαράζ) και ο προσανατολισμός είναι κοιτώντας από το εσωτερικό του γκαράζ προς τα έξω. Όταν μιλάμε για ‘εμπρός από το άνοιγμα’ εννοούμε από την έξω μεριά του γκαράζ, ενώ ‘πίσω από το άνοιγμα’ εννοούμε, αντίστοιχα, μέσα στο γκαράζ.
Γενικά, το βασικό πράγμα που μας ενδιαφέρει σε μία σπαστή γκαραζόπορτα οροφής, πέρα από το εάν “χωράει” πίσω από ή εντός του ανοίγματος, είναι εάν έχουμε αρκετό χώρο στην οροφή για το “παρκάρισμα” του φύλλου όταν ανοίγει η πόρτα. Ανεξάρτητα του τρόπου τοποθέτησης, είναι σημαντικό να υπάρχει αρκετός ελεύθερος οριζόντιος χώρος στην οροφή του γκαράζ ώστε να “μαζευτεί” εκεί η πόρτα όταν ανοίγει (σε μήκος λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του φύλλου). Εάν υπάρχει κάποιο φως ή άλλη εγκατάσταση στην οροφή, πρέπει να μετακινηθεί σε άλλη θέση.
Εάν όμως υπάρχει κάποιο δοκάρι, αναγκαστικά πρέπει να περιορίσουμε την όλη εγκατάσταση στο ελάχιστο ύψος που αυτό υπαγορεύει, ή να στραφούμε σε άλλη κατηγορία προϊόντων. Οι δύο τρόποι τοποθέτησης είναι: Μέσα στο άνοιγμα, πίσω από το άνοιγμα Είναι η απλούστερη λύση αλλά οδηγεί γενικά σε μικρότερες διαστάσεις καθαρού ανοίγματος (ο χώρος που μένει ελεύθερος για τη δίοδο του οχήματος).
Ουσιαστικά, πρόκειται για την τοποθέτηση της κάσας της πόρτας εντός του ανοίγματος (άρα η κάσα πρέπει να έχει μικρότερο πλάτος και ύψος από το άνοιγμα) και την, διαμόρφωση του ανοίγματος με στρατζαριστά ώστε να καλυφθούν τα κενά στην εφαρμογή και η κάσα να στηριχθεί γερά και να προστατεύεται από μικροσυγκρούσεις. Προσφέρει συνήθως τις μέγιστες διαστάσεις καθαρού ανοίγματος διότι, εφόσον υπάρχει ελεύθερος χώρος αριστερά, δεξιά ή/και επάνω από το άνοιγμα, μπορεί να εγκατασταθεί μεγαλύτερη κάσα από αυτό. Επιπλέον είναι πιο πιθανό να μην απαιτούνται στρατζαριστά ή, έστω, όχι τόσα πολλά.
Google plus