Πώς να επιλέξω γκαραζόπορτα – ρολό

Πώς να επιλέξω γκαραζόπορτα – ρολό

1) Γεωμετρία του χώρου.

Πώς να επιλέξω γκαραζόπορτα – ρολό.

Συνήθως οι κατασκευαστές προσπαθούν να εκμεταλλευθούν περισσότερα τετραγωνικά της οικοδομής για τους εσωτερικούς χώρους αφήνοντας στα πάρκινγκ ελάχιστο χώρο καθιστώντας τα στενά και δύσχρηστα.
Όσον αφορά το πλάτος να θυμάστε πάντα ότι μετά την τοποθέτηση της πόρτας πρέπει, ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΑΣΜΑ   2500mm.
Να θυμάστε ότι οι κάσες στις γκαραζόπορτες ή τα ρολλά τρώνε περίπου 10 πόντους από κάθε πλευρά άρα το συνολικό σας πλάτος πριν την τοποθέτηση πρέπει να είναι τουλάχιστον 2700mm.
H Ελληνική νομοθεσία προβλέπει ελάχιστο πλάτος 2200mm χωρίς να προσδιορίζει την ύπαρξη κάσας.(Στην Ελλάδα ζούμε μην το ξεχνάμε!)
Δοκιμάστε λοιπόν να κινήσετε το αυτοκίνητο σ’ένα χώρο 2200 mm ιδιαίτερα αν πρέπει να στρίψετε και θα μας θυμηθείτε.

Όσον αφορά το ύψος μετά την τοποθέτηση της πόρτας
πρέπει, ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΥΨΟΣ ΑΠΟ  2000mm-2100mm.
Να θυμάστε ότι οι κάσες στο ύψος τρώνε οπωσδήποτε από 200 – 400mm. Άρα το συνολικό σας ύψος πριν την τοποθέτηση πρέπει να είναι τουλάχιστον 2400-2500mm.

Επίσης θα πρέπει να μεριμνήσετε να υπάρχει πρόσβαση στο πάρκινγκ από άλλο σημείο (κάποια μικρή πόρτα) ώστε να μπορείτε να εισέλθετε σε περίπτωση βλάβης,
καθώς και ν’αποφύγετε το πέρασμα σωλήνων αποχετεύσεων και αερίου από το σημείο τοποθέτησης της γκαραζόπορτας ή του ρολού γιατί αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του τελικού καθαρού περάσματος.

2) Συχνότητα χρήσης πάρκινγκ και επιλογή ποιότητας γκαραζόπορτας.

Αυτό κατά τη γνώμη μου, είναι το πλέον σημαντικό κομμάτι της έρευνας και αξιολόγησης. Ξεκινώντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι όλες οι πόρτες αποτελούν μηχανικά εξαρτήματα τα οποία δέχονται καταπονήσεις και συνεπώς παθαίνουν βλάβες. Το ίδιο ισχύει και για τους ηλεκτροκίνητους μηχανισμούς. Πριν αποφασίσετε λοιπόν σε τι είδος πόρτας θα καταλήξετε για το γκαράζ, θα πρέπει να γνωρίζετε τα εξής.

α) Δυνατότητα άμεσου ανοίγματος της πόρτας χειροκίνητα σε περίπτωση βλάβης. Οι πολύ βαριές πόρτες και τα ρολά δεν σηκώνονται εύκολα και πιθανόν να χρειαστείτε τη βοήθεια και άλλων ατόμων,ιδιαίτερα οι γυναίκες.

β) Τα ρολά σε περίπτωση θραύσης 2 ή 3 ελατηρίων δεν σηκώνονται με τίποτα! Το ίδιο ισχύει και για τα ρολά αλουμινίου με μανιβέλα αν σπάσουν τα τσέρκια ανάρτησης.

γ) Στις σπαστές γκαραζόπορτες ζητήστε τα ελατήρια να είναι κουρδιστού τύπου (TORSION SPRINGS) και γαλβανιζέ ιδιαίτερα στα κοινόχρηστα γκαράζ.

δ) Στις περιπτώσεις κοινόχρηστων πάρκινγκ ο μηχανισμός πρέπει να είναι άριστης ποιότητας. Να θυμάστε ότι οι περισσότεροι μηχανισμοί που κυκλοφορούν στο
εμπόριο είναι απλής οικιακής χρήσης ( έως 10 ανοίγματα την ημέρα). Απαιτείστε να μάθετε τις τεχνικές προδιαγραφές του μηχανισμού από τον προμηθευτή σας. Μην αμελήσετε επίσης να ζητήσετε γραπτή εγγύηση με χρονική διάρκεια για δωρεάν service και ανταλλακτικά.

ε) Οι περισσότεροι προμηθευτές θα προσπαθήσουν να σας
κρατήσουν αιχμάλωτους στην παροχή service και ανταλλακτικών για μεγάλο χρονικό διάστημα χρεώνοντας σας με τιμές εξωπραγματικές π.χ. για αγορά τηλεχειριστηρίων και για επισκευές. Αυτό είναι μη συμβατό με τη νομοθεσία της Ε.Ε. Φροντίστε λοιπόν μετά το πέρας της εγγύησης να έχετε τη δυνατότητα παροχής service από συνεργείο της αρεσκείας σας.

στ) Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τους μηχανισμούς συρόμενης και ανοιγόμενης γκαραζόπορτας.

( Περισσότερες πληροφορίες στις αντίστοιχες σελίδες).

3) Οικονομικό

Είναι σαφές ότι με την επικρατούσα κατάσταση, το οικονομικό μέρος αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την τελική επιλογή σας. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάτε ότι μία επιλογή με κριτήριο μόνο το οικονομικό μπορεί να σας οδηγήσει σε σοβαρό σφάλμα που θα το πληρώσετε πολύ ακριβότερα στη συνέχεια.
Πάρτε περισσότερες από μία προσφορές ελέγχοντας προσεκτικά τις προδιαγραφές και την ποιότητα των υλικών.

Το πλέον σημαντικό κομμάτι σε ότι αφορά τη γκαραζόπορτα του σπιτιού σας, είναι η επιλογή που θα κάνετε στο θέμα της γκαραζόπορτας ή του ρολού που θα τοποθετήσετε.
Πιστεύω πως αν έχετε στο μυαλό σας μερικούς βασικούς κανόνες,τότε θα είναι εύκολο να κάνετε τη σωστή επιλογή. Ξεκινώντας θα πρέπει να θυμάστε ότι οι εταιρείες
που διαθέτουν μεγάλο στοκ θα προσπαθήσουν να σας πουλήσουν προϊόν από το στοκ τους ακόμα κι αν αυτό δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χώρου σας.
Πρέπει λοιπόν να είστε αρκετά επιφυλακτικοί στις προτάσεις που θα δεχθείτε!! Τι οφείλετε να έχετε κατά νου ξεκινώντας την έρευνά σας για την επιλογή γκαραζόπορτας και ρολού.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1) Στα κοινόχρηστα πάρκινγκ άνω των 6 οχημάτων αποφύγετε αν είναι δυνατόν την τοποθέτηση ρολών με ελατήρια ή χωνευτά μοτέρ. Είναι σίγουρο ότι θα απαιτείται αντικατάσταση ελατηρίων ή ελασμάτων αρκετά συχνά. Κόστος ανά ελατήριο περίπου 100 Ευρώ + Φ.Π.Α.
Υπαρκτός κίνδυνος καταστροφής του μοτέρ αν δεν αντιληφθείτε έγκαιρα τη βλάβη!!
Προτιμήστε ρολό με άξονα χωρίς ελατήρια και με πλαϊνό μοτέρ.
2) Για τον ίδιο λόγο αποφύγετε τις σπαστές γκαραζόπορτες με τεντωτά ελατήρια(extension springs).

3) Μην αποδεχθείτε ποτέ σπαστή γκαραζόπορτα της οποίας τα συρματόσχοινα περνάνε από τρύπες διαμέσου των οδηγών και υφίστανται τριβές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους. Απαιτείστε να δείτε και να ελέγξετε μία τοποθετημένη πόρτα πριν προχωρήσετε στην επιλογή σας.

4) Προτιμείστε σπαστή γκαραζόπορτα τυποποιημένη αναγνωρισμένου εργοστασίου κατασκευής και ελέγξτε την μάρκα, να αναγράφεται στο πακέτο των φύλλων αλλά και των εξαρτημάτων.

5) Τα εξαρτήματα είναι συγκεκριμένα για κάθε είδος σπαστής γκαραζόπορτας.Βεβαιωθείτε ότι τα παρεχόμενα εξαρτήματα (ελατήρια,οδηγοί,ροδάκια κ.λ.π.) ταιριάζουν με το μέγεθος και την ποιότητα της πόρτας.

6) Μετά την τοποθέτηση, ελέγξτε την λειτουργία της πόρτας με το χέρι, (χωρίς το μηχανισμό). Πρέπει να ανεβαίνει και να κατεβαίνει ελεύθερα, με δύναμη 2-5 κιλά max.
Επίσης η πόρτα πρέπει να ισορροπεί σε οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκεται. ( ΡΟΠΗ ΣΤΡΕΨΗΣ)-(TORQUE FORCE). Αν διαπιστώσετε ότι η πόρτα κατεβαίνει απότομα λόγω του βάρους της ή ανεβαίνει μόνη της προς τα επάνω με δύναμη,τότε ή δεν έχει τα σωστά ελατήρια
ή δεν έχουν κουρδισθεί με τις σωστές στροφές. Δες εδώ: Γκαραζόπορτες.